Jeden plan zdjęciowy, wiele efektów – jak go zorganizować?

Ostatnio pisałam o tym jak ważne w produkcji wideo i sprawnym wideo marketingu jest maksymalne wykorzystywanie dnia zdjęciowego oraz o tym na ile sposobów możesz spożytkować materiał zebrany w czasie jednego dnia nagrań.

Tu przeczytasz cały wpis: https://poszlomedia.pl/2022/02/09/wideo-marketing-z-glowa-czyli-wykorzystaj-jeden-film-na-wiele-sposobow/

Na końcu wpisu pojawia się pytanie o to co zrobić, aby taka multiplikacja zadań i celów, a w ostateczności tak szerokie wykorzystanie zgromadzonych materiałów było w ogóle możliwe. Postaramy się odpowiedzieć opisując jak my to robimy 

Określenie celu – zarówno tego głównego, jak i wszelkich dodatkowych

Trudno o dobrą realizację jeśli nie wiemy jaki jest cel, o jakie efekty chodzi. Dlatego na samy początku musimy ustalić czego dokładnie potrzebujemy, w jakich formach mamy dostarczyć ostateczny materiał i jakie jego składowe są najistotniejsze. Najważniejsze jest jednak to, że znając dokładny cel filmu nad którym pracujemy możemy przygotować jego koncepcję/ scenariusz, strukturę kluczowych elementów.

Przygotowanie do zdjęć

Kiedy znamy cele należy zaplanować produkcję. Jeśli poza standardowym formatem mamy przygotować też wersję wykadrowaną w kwadracie, oraz w pionie to kompozycja każdego kadru musi być zaplanowana, a najlepiej rozrysowana. Gdy wiemy, że mamy dostarczyć także konkretną ilość zdjęć z backstage’a to przygotowujemy sprzęt (i często dodatkową osobę) również w tym celu. Wszystko zależy od skali przedsięwzięcia.

Dobra organizacja na planie

Dzięki odpowiedniemu określeniu celów i przygotowaniu do zdjęć mamy możliwość tak zorganizować nagrania, aby dostarczyć materiały do wykorzystania na różnych platformach i w różnych formach. W czasie zdjęć niezbędne jest stałe monitorowanie realizacji celów, dostosowywanie kompozycji kadru do wymogów, a także dbanie o systematyczne gromadzenie materiałów dodatkowych oraz sprawdzanie ich jakości.

Twórz całe serie wideo

Początki w tworzeniu firmowych wideo bywają trudne, wiele osób pierwszy raz widzi siebie na ekranie i słyszy swój głos z głośników. Dlatego zwykle firmy decydują się na wstępie na nagranie jednego filmu… Nie jest to najlepsza opcja – właśnie ze względu na koszty (nie tylko finansowe) zorganizowania planu zdjęciowego. Zaoszczędzisz czas i środki wybierając nagranie np. 3 odcinków czy niezależnych wideo w ciągu jednego dnia. Będzie to możliwe przy dobrej organizacji pracy i oczywiście tylko jeśli planujesz krótkie filmy w jednej lokacji itp. 

—–

Jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie przygody z wideomarketingiem nie zatrzymuj się w progu. Dobrze zastanów się nad swoim celem, zaplanuj kolejne kroki, biorąc pod uwagę platformy, w których chcesz udostępniać wideo, naciśnij przycisk START i… baw się dobrze!