Jeden film, wiele zastosowań i korzyści – jak to zrobić?
Przy prawie każdej produkcji wideo najdroższe są nagrania. Mogą one stanowić największy udział w kosztach całej realizacji. Na jeden dzień zdjęciowy składa się wiele elementów, często praca grupy specjalistów, czas aktorów i/ lub innych osób występujących w filmie, a poza tym lokacja, scenografia i oczywiście sprzęt (eksploatacja, amortyzacja czy wynajem).
Dlatego tak ważne jest, aby wykorzystać ten dzień maksymalnie i na koniec móc wyciągnąć z nagranych materiałów jak najwięcej. Jeśli nie mówimy o jednorazowej produkcji wideo do publikacji w jednym miejscu, a o marketingowym przedsięwzięciu to zastanów się co zrobić, by materiał spożytkować w różnych kanałach i dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

Podpowiadam jak można to zrobić każdy z punktów można traktować jako pojedynczą wskazówkę lub połączyć ich siły dla pełnego efektu. Dla naszych klientów zdarza nam się realizować różne konfiguracje poniższej listy.
Kadruj wideo (w postprodukcji) w różnych formatach
które możesz wykorzystać w różnych platformach i różnych celach reklamowych
- 16×9 – standardowy format wideo, do wykorzystania np. na YouTube
- kwadratowy – do postów na fb/ ig oraz reklam
- pionowy (9×16, np. 1080×1920) – do InstaStories, Reels, Tik Tok’a
Montuj kilka wersji filmu o różnym czasie trwania
np. pełna wersja na YouTube, krótsza na Facebooka, a kilka krótkich części do publikacja na Instagramie. Wybrany fragment możesz wykorzystać także jako pewną zapowiedź przed wypuszczeniem całości, aby zbudować większe zainteresowanie odbiorców.
Wykonaj zdjęcia w czasie nagrań
Możemy udokumentować plan zdjęciowy, materiały z tak zwanego backstage’a świetnie oddają emocje wydarzenia i są świetną pamiątką, oczywiście także doskonale nadają się do użycia na blogu, stronie www czy mediach społecznościowych marki.
Wykorzystaj ścieżkę dźwiękową
Użyj jej tam, gdzie odnajdzie się najlepiej. Prowadzisz podcast? Często audio ze stworzonego filmu jest gotowym materiałem do kolejnego odcinka! Czasem należy je dostosować do formatu, odpowiednio obrobić i zmontować, ale nie warto marnować potencjału jaki daje ta forma.
Stwórz wartościowy tekst ze scenariusza
Scenariusz filmu lub transkrypcję z gotowego wideo (w zależności od jego rodzaju) – spożytkuj dodatkowo jako artykuł na bloga czy tekst na swoją stronę www, np. landing page – jeśli film przedstawia jakiś rodzaj oferty.
—–
Co jednak zrobić, aby to wszystko się udało? Jak zaplanować pracę i zrealizować plan zdjęciowy, by uzyskać wysokiej jakości materiały w wielu formach? O tym piszemy tutaj: https://poszlomedia.pl/2022/02/09/jeden-plan-zdjeciowy-wiele-efektow-jak-go-zorganizowac/