Dlaczego wideo sprzedaje najlepiej? Część 2 – Algorytmy lubią filmy

Wideo jest formatem faworyzowanym przez większość najpopularniejszych platform social media. YouTube jest do tego dedykowany, Facebook od dawna komunikuje wprost, że filmy i transmisje live to forma, która dostaje większe zasięgi, a Instagram nastawiony na zdjęcia, od czasu przejęcia przez Facebooka również faworyzuje treści wideo, a przynajmniej tak zapowiada podkreślając, że filmy to przyszłość.

Dlaczego tak się dzieje? Platformy te dbają o to, by użytkownicy przebywali na nich jak najdłużej, a to właśnie filmy zatrzymują ich najskuteczniej.

Wideo przekazuje więcej treści w krótszym czasie

Algorytmy zostały tak zaprogramowane ze względu na atrakcyjność formy filmowej, oraz fakt że są niezwykle łatwo przyswajalne. Użytkownicy mediów społecznościowych często nie mają czasu na przeczytanie dłuższej treści, a wideo potrafi szybko przyciągnąć uwagę i zaintrygować odbiorcę.

Algorytmy lubią wideo, bo ludzie lubią wideo

Pisaliśmy o tym szczerzej w ostatnim wpisie –https://www.facebook.com/poszlomedia/posts/213487843807077

Wielka popularność wideo wynika z dużego zainteresowania tym formatem, skoro wywołuje on tak wiele aktywności i, mówiąc kolokwialnie, „tak dobrze się klika” to warto go wpierać i warto go tworzyć. Możemy to porównać (w dużym uproszczeniu) do pojawiania się kin w europejskich miastach ponad sto lat temu. Ludzie byli tym zainteresowani, więc właśnie w to inwestowano. Aktualnie nasze życie toczy się w dużej mierze w sieci, więc to tam przenoszą się te proste reguły popytu i podaży.

Wideo to najbardziej angażujące medium

Nie zapominajmy o tym, że platformy te również zarabiają na zainteresowaniu odbiorców, więc podsuwają użytkownikom to, co wiadomo, że działa na nich najlepiej. Walutą dla platform społecznościowych jest między innymi nasz czas. Dlatego najcenniejsze dla nich wideo to te, które zatrzymują nas na dłużej oraz skłaniają do kliknięcia w kolejny film po obejrzeniu pierwszego i tak dalej.

Możemy zagłębiać się w specyfikę algorytmów poszczególnych portali, poznawać szczegółowo ich wymagania, ograniczenia i sposób „podsuwania” treści odbiorcom, ale ważne to będzie na kolejnych etapach, np. zajmując się pozycjonowaniem swoich filmów na YouTube. Na początek należy jednak uświadomić sobie, że wszystkie media społecznościowe wspierają format wideo, więc warto w nie inwestować.

A jakie wideo robić? Nie zastanawiać się tym jakie wideo lubią algorytmy tylko co lubią ludzie, czyli filmy, które angażują od początku i sprawiają, że chce się oglądać dalej.

Będziemy o tym pisać w kolejnych tekstach.