Co to znaczy sukces na YouTube?*

*W przypadku konta firmowego lub działania w specyficznej niszy

Większość z nas ogląda na YT twórców, których kanały mają bardzo duże zasięgi i setki tysięcy subskrybcji. Dlatego właśnie to wydaje się wynikiem, do jakiego należy od początku oczekiwać.

Powiedzmy, że zakładasz firmowy kanał, zamieszczasz tam pierwszy, drugi, trzeci film i czekasz aż WYSTRZELI! Starasz się, przygotowujesz świetne merytorycznie scenariusze, inwestujesz w sprzęt nagraniowy, dbasz o atrakcyjną formę, ciekawy montaż.

Oglądają to znajomi, mówią że fajne, ogólnie odbiór jest świetny, pojawiają się nawet komentarze. A potem okazuje się, że po kilku miesiącach masz tysiąc subów.

Płaczesz.

Zamykasz kanał.

I biznes też.

No może nie aż tak, ale pewnie przychodzi Ci to do głowy 😉

Teraz powiem czym może być sukces na YT w przypadku firmowego kanału i publikowania merytorycznych treści związanych z twoją branżą. W tym miejscu musisz zrozumieć jedną bardzo ważną sprawę: You Tube to:

Druga najpopularniejsza wyszukiwarka

Szukamy tam instruktaży, poradników, odpowiedzi na pytania.

Te najbardziej popularne kanały bazują na rozrywce, śmiechu lub emocjach – wzruszają, czasem wzbudzają kontrowersję. Natomiast ty publikując filmy o np. marketingu, produkcji elementów stalowych czy uprawie truskawek – dajesz wiedzę, a co ważne – wiedzę dla konkretnej grupy ludzi. To mniej uniwersalne niż emocje czy poczucie humoru, ale bardziej precyzyjne i poszukiwane.

Przykład: realizowane przez nas wideo poradnikowe dla jednego z klientów stale przynoszą zapytania o współpracę mimo, iż sam kanał przez rok zdobył 600 subów. Niektóre z filmów wygenerowały jednak po 10 tysięcy wyświetleń, dając około 20 klientów i przychód rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych (w tym wiele stałych współprac).Ważne – filmy te nie były promowane, wyniki są w 100 organiczne – nie wydano złotówki na reklamę.

Wartościowa treść i atrakcyjna forma

Kluczem jest właściwe przygotowanie do nagrań, przekazywana wiedza czy nawet odpowiednie nazywanie filmów. Naszym zadaniem jest realizacja wideo na wysokim poziomie i często pomoc w tworzeniu koncepcji czy formy obrazowania. Gdyby klient zraził się brakiem wyników w postaci dużej ilości subskrybcji i poddał z nagrywaniem kolejnych treści pozbawiłby swoją firmę możliwości zdobywania organicznie kolejnych zleceń.

Rozpoczynając przygodę z publikowaniem na YT warto zastanowić się jaki jest cel i sprawdzać stan jego realizacji (np. wzrost rozpoznawalności czy ilość nowych klientów miesięcznie) zamiast przyjmować za wyznacznik sukcesów ilość wyświetleń czy subów.